zaterdag 17 maart 2012

De kastelenroute op een verstrooide dag

Donderdag 15 maart, een schitterende dag, het zonnetje schijnt hier binnen door onze grote ramen, als je naar buiten kijkt is het net zomer. We kleden er ons ook naar toe, korte koersbroek en een koerstrui met e veneens korte mouwtje, voor alle veiligheid nemen toch een extra shirt mee. Op een rustig tempo rijden we richting provinciedomeinTillegembos alwaar de kastelenroute start. Doorheen het schitterend domein moeten we wel enkel onverharde paden trotseren, we rijden het prachtige kasteel voorbij en bij het uitrijden van het bos moeten we even van de fiets. Twee noeste werkers zijn er een kasseiweg aan het herleggen, ik neem mijn fiets op de schouder, voel me even een veldrijder die een loopstrook voor zijn rekening neemt, alhoewel ik heb bij wandelen houd. Verder gaat het de route richting Loppem waar we weer even de baan verlaten om  het Merkemveld te doorkruisen, heel wat mensen genieten van deze mooie dag, ik kom zowel wandelaars, mountainbikers als wielertoeristen tegen, een kleine knik toont de verbondenheid die er is tussen de actieve mensen. Via Zedelgem, Veldegem rijden we richting Ruddervoorde, mijn aandacht gaat nu en dan eens weg en zo vind ik plots geen bordje van de kastelenroute meer terug op mijn pad. Ik rij op het gevoel  verder, na een paar kilometer duiken ze plots weer op. Ik heb een lus afgesneden, niet erg, het is de bedoeling om te genieten , ik rijd ze wel eens helemaal op een ander moment. Via Aartrijke kom ik aan het Vloetemveld, eer ik het Vloetemveld induik neem ik de tijd om iets te eten, even de met isostar gevulde drinkbus aan te spreken en ook een paar foto's van de omgeving te nemen.


De kasseistrook ligt er goed bij en in het bos schotelen ze ons weer enkele onverharde wegen voor, gelukkig geen lekke banden vandaag. Even verder rij ik weer verkeerd, ik ben er duidelijk met mijn gedachten niet bij vandaag, geen erg, ik rij gewoon verder via rustige wegen en kom zo heel tevreden thuis, met 51 km op de teller, enkele km's minder dan voorzien, maar wie maalt er om ? Ik alvast niet.

1 opmerking:

  1. Ro,de eenzame fietser.Niet bang om hard labeur uit te dagen.Een Vlaamse leeuw die nooit opgeeft.Kasseien,regen,wind,heuvels en zelf bergen moeten eraan geloven.Zoals Boudewijn De Groot zingt"Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant.Zo zijn er veel eenzame fietsers,allen vechtend tegen het vreselijke monster.Op dit moment sta je niet alleen,vele mensen staan langs de weg,te tieren,mee te leven,een duwtje in de rug om toch maar het obstakel te overwinnen.Moeilijke momenten vervagen en jawel,de meet is in zicht.We willen je zien schitteren op het podium.Veel sterkte Ro

    Joost en Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron