maandag 19 maart 2012

Laatste ritje voor de operatie



Maandag 19 maart, de operatie begint dichter bij te komen, ziek voelen we ons niet, integendeel ik heb zo de indruk dat het goed gaat met de conditie. Het gemiddelde ligt niet zo hoog, zo'n 23 km/h vandaag, maar de benen voelen goed aan. Vandaag zal ik een stuk van de Oude Dijkenroute afrijden. Via Varsenare,Jabbeke kom ik in het landelijke Ettelgem alwaar ik het eerste bordje van de Oude Dijkenroute waarneem, we zijn vertrokken, de tocht gaat over Oudenburg richting Bredene, we passeren het punt waar de vaart Brugge-Oostende aansluit op de Passendaalse Vaart.


Er staat een stevig briesje uit het noord-westen, maar we trotseren het zonder enige moeite.
Via Bredene vervolgen we onze weg richting De Haan, de wind vol in het gezicht, het voelt fris aan, gelukkig hebben we vandaag onze thermovest aan, die kunnen we goed gebruiken? We arriveren in De Haan, het eigenlijke startpunt van de route. Vandaar uit gaat het richting Vlissegem,  een bord met wegenwerken negeren we, acheraf gezien niet al te slim, gans de woonkern van Vlissegem ligt open en we moeten een gans eind te voet onze weg zoeken, tussen kranen, drukdoende arbeiders, etc....
Even voorbij het centrum komen we op bekend terrein, hier lopen de Breduniaroute ( die ik reeds meermaals heb gereden ) samen met de Oude Dijkenroute. De Oostendsesteenweg dwarsen we en rijden richting Stalhille alwaar we de route verlaten en via het kanaal naar Varsenare rijden en zo huiswaarts. We hebben 51 km gefietst, zonder ons te vermoeien. Nu gaat de fiets een eind op stal.


Morgen staat de operatie gepland, en nadien hopen we zo rap mogelijk weer te kunnen fietsen en te genieten van het lenteweertje. Ondertussen plaats ik hier wel wat andere nieuwtjes enzo, tot later....

De route kan je downloaden via volgende link :

http://www.routeyou.com/route/view/421058/fietsroute-polderroute.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron