vrijdag 6 april 2012

Terug in het zadel

Precies 16 dagen geleden op 21maart werd ik geopereerd van schildklierkanker met uitzaaiingen naar de lymfeklieren aan beide kanten van de hals, ook de linkerstembandzenuw moest er aan geloven. Het werd een zware operatie die bijna 6 uur in beslag nam. Na 5 dagen werd ik ontslagen uit het ziekenhuis, veel pijn had ik niet meer, enkel was mijn hoofd nog niet zo mobiel. Nu zijn we iets meer dan 2 weken verder, het gaat goed met me, op de stem na die nog maar 5% van haar oorspronkelijke kwaliteit overhoud.
Ik ben nog vlug vermoeid, maar wou toch al eens de benen testen en een klein toerke fietsen. Na een zonnige periode met mooie temperaturen was het weer beduidend kouder. Goed ingeduffeld vertrok ik richting kanaal Brugge-Oostende. Daar de wind uit het noorden kwam koos ik richting Meetkerke, Stalhille en reed verder door de polders naar Vlissegem toe. Ik reed op een heel gezapig tempo, geen trap teveel, soepel ronddraaien. Ik haalde amper 21 km/h, maar het kon me niet deren, we zaten weer op de fiets, éénmaal gedraaid ging het iets vlotter, toch bleef ik een rustig tempo aanhouden en forceerde het niet. Na ongeveer anderhalfuur kwamen we tevreden thuis met 31 km op de teller.We zullen weer rustig opbouwen, alhoewel ik geen direct doel heb wil ik tegen de zomer toch een behoorlijke conditie hebben. Gelukkig heb ik mijn stem niet nodig om te fietsen, anders zou het een ramp zijn. Maar vanaf volgende week start ik met intensieve logopedie dus de hoop is er dat er vlug beterschap zal te merken zijn.

1 opmerking:

  1. Hartverwarmend bericht, Ronald! We zien elkaar binnenkort wel 's, op of naast de fiets!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron