woensdag 18 april 2012

Belcantour, dat is genieten op de fiets in de westhoek

 Op de laatste maandag van de vakantie wordt traditiegetrouw de ‘Belcanto-Classic’ georganiseerd in Westouter. Wat ooit begon als een weddenschap tussen Guido Belcanto en een aantal streekgenoten, is ondertussen uitgegroeid tot een ware wielerklassieker.
Ik heb reeds tweemaal deelgenomen aan de Belcanto-Classic, nl. 2009 en 2010. Het is super om eens op een afgesloten parcours te kunnen koersen of fietsen in mijn geval.Vorig jaar had ik nachtdienst en was  zo niet op de afspraak.

Sedert 2010 richten de Belcantovrienden met steun van WTC De Berghazen ook een toertocht in, nl. De Belcantour. Dit jaar ga ik voor de eerste keer deelnemen op zaterdag 12 mei, ik zie er al naar uit !
Door het grote aantal hoogtemeters en de conditie die nog ver van goed is zullen we het bij de 60 km houden, Franky en Dominique zullen me vervoegen en uit de wind zetten.



Deze uitdagende fietstocht van 60, 75 of 120 km neemt je mee doorheen de prachtige streek van het Westvlaamse Heuvelland en Frans-Vlaanderen. Tijdens deze tocht worden een 14-tal hellingen aangedaan . Goed voor zo'n 1500 hoogtemeters.
    Voor meer info klik op volgende link :



Er kan ook reeds ingeschreven worden voor de Belcanto Classic
die doorgaat op maandag 27 augustus 2012

Je kan inschrijven via volgende link :

http://www.belcantoclassic.be/subscription






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron