zondag 22 april 2012

De Zilleghemroute op een zondagmorgen

Ik had met Eddy afgesproken om deze morgen een toerke te fietsen van om en bij de 50km. Gisteren nog een sms-je gestuurd dat ik om 09u bij hem thuis, te Sint-Michiels, zou zijn als het droog bleef, niet evident in deze tijd. Gelukkig scheen het zonnetje deze morgen, al was er toch nog een frisse zuidwestenwind. We sneden te Loppem te Zilleghemroute aan, die route ligt hier kortbij en het was reeds een heel eind geleden dat ik ze nog gereden had. Via rustige wegen reden we vervolgens door Loppem, Zedelgem,Aartrijke en Veldegem en dan opnieuw Zedelgem en Loppem. Na een tiental km nestelde ik me in het wiel en liet me meedrijven. het tempo lag me, maar tegen wind kom ik nog duidelijk kracht te kort. Toen de wind in het voordeel blies toonde ik mijn goeie wil en kwam ik nog eens mijn neus aan het venster steken. Rond Aartrijke moest ik nu en dan wel eens de rol lossen toen het licht bergop ging, maar Eddy wachtte me steeds op. Uiteindelijk kwam ik thuis met 58km op de teller en een gemiddelde van 23km/u.
Ik kan het me nog niet permitteren om echt diep te gaan, we gaan rustig blijven opbouwen en afstand en frequentie wat opdrijven.

2 opmerkingen:

  1. Correctie Ronald, we hebben de Zilleghemroute ooit eens gereden samen, maar 't is lang geleden. Ik herinner me nog dat we in Loppem serieuze hinder ondervonden omdat de school net uit was.

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de info Koen, nu je het zegt schiet het me weer te binnen, ik heb een aanpassing doorgevoerd. Alzheimer light doet hier stillekes aan zijn intrede :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron