woensdag 11 april 2012

Regen en hagel houden me niet tegen

Vooraleer we morgen vertrekken voor een 4-daagse naar de Westhoek wou ik nog even de fiets op. De weersvoorspellingen waren onheilspellend, rukwinden, hagelbuien ,regenbuien, ik mocht me zowat aan alles verwachten. Tegen mijn gewoonte in heb ik dan maar een paar rondjes in de omgeving gereden zodat ik vlug thuis kon zijn bij één van bovenstaande weersomstandigheden. Ik reed tot aan de roeiclub op het Waggelwater om vervolgens langs het kanaal te fietsen tot bij Nieuwegebrug ( Varsenare), brugje over en dan via de andere kant van het kanaal terug naar Brugge. Dat was vroeger mijn trainingsrondje in de tijd dat ik veel ging joggen. Drie rondjes met kopwind tot in Varsenare en dan wind in de rug terug naar Brugge. Het liep vlot, in het laatste rondje kreeg ik dan een fikse hagelbui, gevolgd door felle regen over me heen. Gelukkig had ik mijn regenjasje aangedaan onder mijn thermovest aan, zodat ik toch goed beschermd was. Tegen dat ik terug thuis kwam scheen het zonneke al weer. Ik had iets meer dan 40 km op de teller en een gemiddelde van 23 km/h. Morgen ga ik mijn koersfiets binnenbrengen bij Ampe in Torhout, voor een compleet nazicht en mijn achterrem te herstellen. Zo kunnen we volgende dinsdag weer op pad. Gisteren heb ik me ingeschreven voor de WK-toertocht die gereden wordt op zaterdag 15 september op het WK-parcours in Nederlands Limburg met start en aankomst in Landgraaf. Er zijn twee afstanden, nl. 85km en 170km, al naargelang de conditie zal ik 1 of 2 ronden rijden. Het parcours is een stuk minder zwaar dan de Amstel Gold Race, enkel de gekende Cauberg en Bemelenberg staan op het programma en verder enkele minder gekende en minder steile hellingen. We zijn op dat moment op vakantie in de buurt. Zo kunnen we ook aanwezig zijn op het WK voor profs. Mooie vooruitzichten toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron