vrijdag 20 april 2012

De mountainbike van onder het stof gehaald

 Dinsdag laatst heb ik mijn racefiets tot bij Ampe in Torhout gebracht voor het herstellen van mijn achterrem en nazicht. Daar het redelijk weer was en ik een ritje wou maken heb ik mijn mountainbike in orde gezet. Banden goed opgepompt,ketting goed ingevet en weg waren we. De dichtste bloso-route hier in de omtrek is de " Bossenroute ", ik reed via de Torhoutsesteenweg richting Tilleghembos en daar zag ik vlug het eerste bordje. De route lag er, ondanks het slechte weer, heel behoorlijk bij. Van een echte mountainbikeroute kunnen we eigenlijk niet spreken, daarvoor is de moeilijkheidsgraad te klein en er is weinig of geen niveauverschil, desondanks werd het voor mij toch een serieuze inspanning, de conditie is nog verre van goed en het was weer even wennen. Maar het is wel heerlijk fietsen door de bossen, vervolgens fietsen we door Tilleghembos, Merkemveld, Vloethemveld en Beisbroek. Ter hoogte van Snellegem heb ik de route verlaten, er kwamen dreigende wolken opzetten die ik nog achter me kon houden. Toen ik de doucheknop opendraaide begon het gelijk te hagelen, maar we hadden toch een leuk tochtje kunnen fietsen. 36 km in 1u40', niet om naar huis te schrijven, maar ik was wederom tevreden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron