vrijdag 17 april 2015

Tentoonstelling Merckx - Ickx , De Expo, pure nostalgie

Vandaag een bezoek gebracht aan de tentoonstelling Merckx-Ickx, dat was genieten, pure nostalgie!
Deze morgen, samen met Paul, afgezakt naar Brussel om een bezoekje te brengen aan de tentoonstelling van het jaar. Het was er zeer rustig, ideaal om alles vlot te kunnen bewonderen, lezen, bekijken, ....
Beide loopbanen werden er uitvoerig in beeld gebracht en beschreven, opgesmukt met tientallen relikwieën, koersfietsen, racewagens, etc. Ik was 10 in 1969, toen Merckx zijn eerste toer won en Armstrong op die eigenste dag voet op de maan zette. Dit blijft hangen, maar veel andere momenten die door de jaren uit mijn geheugen ontsnapt waren kwamen weer boven water. Ik raad iedereen aan een kijkje te gaan nemen. Hopelijk inspireert het me om ook weer eens het volle pond te geven. Zondag na Paris-Roubaix nog twee uurtjes gaan fietsen, een felle zuidwesten wind maakte het zwaar, dan maar een paar rondjes in en om Beisbroek gereden, om tegenwind te bekampen en nadien even te bekomen met wind in de rug.
Zondag staat er 100 Km. op het programma, samen met Franky ga ik de Blauwe Wimpel meefietsen. De tocht is 70 Km, heen en terug goed voor 100 Km. Het zal aanklampen worden, ik heb Franky de raad gegeven nieuwe remblokjes te plaatsen, ik zal niet uit het wiel komen, een Zoetemelkske mag wel eens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron