donderdag 17 december 2020

Na een drukke dag toch nog even gaan fietsen

 Gisteren rond 15u30 toch nog even gaan fietsen, een klein ritje met de mountainbike, naar snelheid kijken we even niet. Maar we proberen vooral te genieten, alhoewel tegen wind was het heel wat minder. Dwars door de polders, de beschutting is er zoek, de wind blaast om je gezicht, het zonnetje was waterachtig. Heel wat vogelliefhebbers waren op post met hun enorme telelenzen om vogels te posten, weinig hadden hun hand of vinger klaar, ‘’ ze zijn er, maar ze komen niet uit ‘’ hoorde ik tussen de windhoos. Goed ingepakte wandelaars kwamen me tegemoet, voor mij reed er een ligfietsen uit, ik had hem constant in het zicht, maar hij werd kleiner en kleiner. De polders lagen er zompig bij, op veel plaatsen stond het water blank, een slijkerige strook off-road liet ik links liggen, dat is voor binnen een paar weken. Enkele vlaggen fladderden hard rond hun stok, goed nieuws, straks als ik omdraai zal de wind goed zitten. En inderdaad als ik terugkeerde vanuit Zuienkerke kon ik direct een paar tandjes bijsteken, nu was het genieten, rustig om mij heen kijkend, genietend van het zoemend geluid van de banden en de rust om mij heen. Uiteindelijk maar 16 Km op de teller, echt weinig, maar toch was ik wat tevreden. Ik zal rustig opbouwen zonder al teveel aandacht te besteden aan gemiddelde’s, afstanden, etc. genieten moet op de eerste plaats komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron