dinsdag 12 juni 2012

De helse weersomstandigheden omzeild

De benen voelden goed aan deze morgen dus besloten we om weer een ritje te fietsen. Vergeleken met gisteren stond er vandaag redelijk wat wind en waren er buien op komst. Volgens buienradar zou de kuststrook droog blijven en met een felle Noorderwind vertrokken we richting Damme, het was even zoeken naar het tempo, we schakelden een tandje kleiner, tot we een goeie cadans vonden en hadden er plezier in zo de wind te trotseren. Veel fietsers kwam ik niet tegen, zalig de rust, we lieten Damme links liggen en reden via de kleine wegen naar Lapscheure, Hoeke en zo verder naar Sluis.
In Sluis was er zoals gewoonlijk een gezellige drukte, een verwarde chauffeur kon ik nog nipt ontwijken en zette verder koers naar het Retranchement, hier waaide de wind fel, was er weinig beschutting, het ging wat moeizamer,ik was blij als ik aan het keerpunt kwam en verder met de wind in de rug weer op adem kon komen en zo rustig naar huis kon fietsen. De hemel kleurde donker aan alle kanten en toen ik thuisgekomen het nieuws hoorde dat in Torhout het noodplan was afgekondigd en dat ze in Knesselare de kelders aan het leegpompen waren mocht ik van geluk spreken, ik had geen druppel gevoeld, buienradar was betrouwbaar vandaag.



via volgende link kan je de route downloaden :

http://www.routeyou.com/route/view/468833/fietsroute-naar-het-retranchement.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron