zondag 17 juni 2012

Zondagmorgen 09u00, Eddy en ik gaan er voor

Na een weekendje Westhoek viel het niet echt mee om vroeg op te staan, gelukkig afgesproken met Eddy voor een rustig ritje. De wind waaide niet uit ZZW zoals voorspeld maar kwam pal uit het Westen. Mijn voorziene tochtje werd opzij geschoven en er werd op het gevoel ( met behulp van GPS ) gefietst.

Nog even alles checken

Nog efkes op de foto, Eddy heeft er zin in :)


We verkozen er voor om rustig te starten, de wind was weerom onze bondgenoot niet, hier hebben we geen hellingen, maar fietsen in de Polders is ook serieus vermoeiend. Met de wind pal op kop reden we richting Jabbeke en zo verder via Ettelgem naar het kanaal Brugge-Oostende. Het ging beter dan gedacht en we vonden een goed tempo waarbij we nog op het gemak konden praten, als onze woorden niet verdwenen met de wind. Via het kanaal van Plassendaele ging het richting Gistel, het tempo ging gestaag omhoog. Ik zocht meer en meer het wiel van Eddy op en plaatste me uit de wind. Met een boog fietsten we rond Gistel, dan langs de Moerdijkvaart richting Moere,( een kleine stop werd ingelast om op het gemak iets te eten) het verste punt van de route en nu konden we eindelijk keren, de wind lekker in de rug. De gps wees 30 km/h aan, het ging vlot, zo bereikten we vlug Jabbeke, nog 10 km te gaan, Eddy besloot nog een tandje bij te steken, rond de 34 à  35 km/h ging het razendsnel, ondanks de gunstige wind had ik het toch lastig om het wiel te houden, maar we plooiden niet. Door een loopwedstrijd in Varsenare werden we nog even omgeleid maar goed en wel bereikten we Brugge, het zat er op. Na een afscheidsgroet op de fiets kwam ik thuis, er was niemand te bespeuren en ik plofte me languit op bed om even op adem te komen. Na een frisse douche waren we heel content over ons ritje. Nu stilletjes aan de afstand opdrijven en hopen dat we zo verder het jaar kunnen doorfietsen.



De route kan je downloaden via volgende link :

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron