maandag 17 december 2012

Een winderig regenachtig weekend

Vorig weekend was het weer wat minder, veel wind, regelmatig buien, vuile wegen, het nodigde niet uit om er op uit te trekken. Zaterdag rond 11u00 vertrokken richting Torhout, de wind blaasde fel uit het zuiden, regelmatig wat regen, maar eigenlijk wel best te doen. Ik reed zowat zig-zag verder om nu en dan eens wat te recupereren, ook de voorbije avond zat nog wat in de kleren, een etentje voor Clairanne haar verjaardag woog serieus door. Hoe verder ik fietste hoe beter de benen werden, ik ben nu éénmaal een diesel. Ik draaide met gemiddelde van amper 21 km/h. Na het keerpunt liep het letterlijk en figuurlijk op wieltjes, zonder moeite werd de grote molen rondgedraaid, en in een mum van tijd stond ik terug thuis. Een goeie 50km op de teller, niet echt veel maar we blijven op schema.
Zondagmorgen regende het fel, het uur van vertrek werd uitgesteld en om 09u45 vertrokken we met 3 aan het Tilleghembos, de wind kwam nog steeds uit het zuiden, met momenten fel, we reden via Aartrijke, Veldegem, Torhout naar Lichtervelde en dan terug via Torhout, Zedelgem, Loppem. De strook in Groenhovebos lag er slecht bij, het regende rustig, maar het was bijlange niet koud. Dat het heerlijk fietsen was, zou wat overdreven zijn, maar ik vond het best aangenaam, uiteindelijk een weekend met een goeie 110km op de teller, we blijven positief en het doel blijft bereikbaar. Volgend weekend zijn we er op uit naar Hasselt, de fiets blijft op stal. Op kerstmis zal ik dan wel de fiets nemen om op bezoek te gaan en zo de basisconditie verder op te bouwen. Vanaf Nieuwjaar wordt het serieus, het bourgondisch leven zal moeten plaatsmaken voor een degelijke voorbereiding, de kilometers worden opgetrokken en tijdens de week wordt er ook getraind. Voor iets hoort iets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron