zondag 24 maart 2013

Een heel moeilijke aanloop !

Dat het niet van een leien dakje loopt is het minste wat we kunnen zeggen, maar hopeloos worden we er niet van. Dat het nu de ergste winter in jaren is nemen we er maar bij. Vorig jaar, zelfde tijd, lag ik te dampen in mijn ziekenhuisbed, iedereen die op bezoek kwam was zomers gekleed, het ene seizoen is het andere, het klimaat ligt in de knoop net als mijn trainingsschema. Vorige week zaterdag vertrokken voor een solo-rit van 145 km, de wind blies fel uit het zuiden, dus via Loppem, Ruddervoorde zuidwaarts vertrokken, denkende aan de koers naar de zon. Ik voelde al direct aan dat het geen lachertje zou worden. Eenzaam beukend tegen de wind, met op momenten zijwaartse stoten, waarop ik alert moest reageren om mijn vehikel recht te houden. Izegem voorbij, constant maar denken aan het volgend dorp, zo hield ik het vol tot in Aalbeke, dan had ik er genoeg van. Eens de wind in de zeilen ging het gezwind richting 40 km per uur, nog tweemaal een eindje teruggereden om aan de nodige kilometers te komen. Uiteindelijk goed thuisgekomen en vlot gerecupereerd . De zondag erop twee uurtjes losgereden en niks geforceerd.  De voorbije week zat het er weer niet in om me de fiets naar het werk te rijden, regen, kou, alles wat je kan missen was aanwezig.                              

Vorige vrijdag opgestaan met een vervelende hoest, in de loop van de namiddag voelde ik koude rillingen over mijn rug lopen, warm, koud, spierpijn, 't zag er niet goed uit, zoveel mogelijk gerust, wat medicatie genomen en heel vroeg gaan slapen. Ik had al besloten om niet te fietsen zaterdag !
Zaterdagmorgen was ik zo slap als een vod, geen fiets dus, bij Franky langsgegaan met de mededeling ook niet te starten in de E3-prijs, fietsen zou het alleen maar erger maken. Na de middag terug naar bed, geslapen, gerust en wonder boven wonder was het deze morgen al een heel stuk beter.
Toen ik even door het raam gluurde zag ik alweer een wit laagje liggen en bij het nazien van de website van de E3-prijs bleek de tocht ook uitgesteld, wat een voorjaar !
Ik hoop morgen een paar uur te kunnen fietsen, evenals woensdag en donderdag naar het werk te fietsen. Volgende zaterdag start ik dan in de RVV, het zal met een klein hartje zijn, we zien wel waar we uitkomen. (Zondag 24/03/2013)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron