donderdag 28 maart 2013

Laatste test voor de Ronde Van Vlaanderen

Gisterenmorgen vroeg uit de veren, rond 06u20 vertrokken met de fiets richting werk, het vroor lichtjes, de wind zat goed, hij blies koud uit het NO, ik deed het rustig aan, eenzaam soepel peddelend over de kleine wegen, goed ingeduffeld, 5 lagen bovenkleding, een bivakmuts, nog een bandana en plus, koud had ik niet. Als het droog blijft mag het enkele graden vriezen, geen probleem. s'Avonds nam ik dezelfde weg terug, nu kreeg ik de wind pal in het gezicht, maar de benen voelden, onverwachts, goed aan. Ik schakelde 3 tanden hoger dan ik normaal rij en probeerde het tempo aan te houden, het lukte me wonderwel, een paar dagen rust hadden me blijkbaar deugd gedaan, een gemiddelde van 26km/h, tegen wind over 40 km, ik was heel tevreden. Zaterdag een grote test, de Ronde Van Vlaanderen, volledige afstand, ik heb te weinig kilometers en hellingen in de been, maar ik start vroeg, probeer her en der aan te pikken met een groepje, en ga het zolang mogelijk volhouden, nadien kan ik twee dagen uitrusten. Veronique en Clairanne volgen me van op afstand, dat is een zekerheid, als ik de kaap van de 200 km haal ben ik dik tevreden, maar de eindmeet zit in mijn hoofd, ik ga proberen mijn naam eer aan te doen en door te zetten. Jammer dat de Koppenberg er in zit, is een helling die niet haalbaar is voor mij, te steil, ik doe die te voet. De kasseien mogen geen probleem vormen, ik heb de lichaamsbouw om er vlot over te rijden ( toch als ik goed in conditie ben ) maar hellingen boven de 12% zijn martelingen, we gaan diep gaan, als ik dit tot een goed einde breng is dat een goeie waardemeter voor de 1000km ! Duimen jullie alvast maar voor mij :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron