zondag 21 april 2013

De laatste weken komen er aan....

Gisteren zaterdag met weinig zin vertrokken, wat moe na een drukke week en te weinig slaap.
Eerst nog langs geweest om mijn versnellingen wat bij te regelen, dan terug naar huis om me wat warmer te kleden, de zon scheen, maar de koude wind was weer voldoende aanwezig. Via Moerkerke de grens over naar Middelburg, dan het open veld in, de lange rechte stukken waren serieus lastig, ik probeerde het tempo boven de 20 km/h te houden, het eerste deel lukte wel, maar hoe meer ik de kust naderde hoe lastiger het werd, toen Terneuzen in zicht kwam zag ik het weer wat beter zitten. De wind kwam van over de Westerschelde, gelukkig boden de dijken wat beschutting. Via Hoofdplaat ging het richting Breskens en daar nam ik de panoramaroute die via de kust en door de duinen richting Cadzand ging. Op een zonnig terrasje, uit de wind dronk ik twee lekkere koffie's om dan mijn weg te vervolgen via Sluis terug naar Moerkerke. Ik besloot hier dan nog even richting Nederland te fietsen om voldoende kilometers te hebben, maar dit viel dik tegen, mijn benen waren vermoeid en de moraal zakte, even voor Middelburg draaide ik rechtsom en reed richting Brugge, 161 km, toch uiteindelijk nog een tevreden gevoel, maar ik kijk wel uit naar een rustige zonnige dag. Vandaag om 08u30 vertrokken met Paul en Franky richting zee, langs het kanaal Brugge-Oostende ging het tempo gezapig de hoogte in, na een goeie nachtrust voelde ik me een stuk beter. In Oudenburg reden we richting Leffinge, Nieuwpoort, we pikten aan bij een duo en het tempo ging verder de hoogte in, 31 a 32 km/h, ik kon niet laten van eens over te nemen en de benen te testen, zo draaiden we redelijk vlot rond tot in Nieuwpoort, zij kozen daar een andere richting, wij verder naar St-Joris en even verder ging het rechtsaf via de Ijzer naar Diksmuide, opnieuw werden we bijgehaald door een duo, maar die reden ong. 36 km/h, langer dan 5 km hield ik het niet vol en moest afhaken, een paar keer het gat gedicht en ik voelde de benen verzuren, wat vertraagd en zo ging het weer.
Een paar kilometers voor Diksmuide reed ik lek, zo kon ik even verpozen en dan weer verder.
Via Diksmuide, Esen, Handzame dook de Ruidenberg op, daar kreeg ik een serieuze tik van de hamer en moest even bekomen, het hoog tempo speelde me parten. Na goed te hebben gedronken kwam ik weer op kracht en kon ik nu en dan even overnemen, na 93 km zat de tocht er op, veel langer mocht het niet zijn, de krampen kwamen opzetten, een tempo van +/- 26.5 km/h was meer dan voldoende na de lange rit van gisteren. Ik ben tevreden van de conditie, maar is die voldoende voor de 1000 km, dat weet ik niet, het is een stap in het onbekende, maar we gaan onze naam eer aan doen en doorzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron