maandag 29 april 2013

Kilometerkes malen

Op zaterdag 27 april eens lekker uitgeslapen, rond 10u00 vertrokken, met volle moed, goei benen. Het was droog, niet al te warm en de wind was weer aanwezig. Ik had een paar dorpen in mijn hoofd waar ik heen wilde fietsen en reed er op het gevoel naar toe. Geen GPS bij, eens kriskras richting Oost-Vlaanderen met als verste punt Semmerzake. Het was eens tof andere wegen te berijden, een licht golvende parcours, dat ligt me wel. Rustig oplopende wegen waarin je met een klein verzet gemakkelijk een tempo kan aanhouden, stevige klimmetjes zijn mijn ding niet. Via Loppem, Oostkamp, Wingene, Egem kwam ik in Tielt. Ik reed er omheen richting Dentergem, Kruishoutem, naar Eke ( alwaar de Davitamon Classic doorging en er enorm veel volk op de been was ).
Een koffie op een terrasje deed deugd, even verpozen, wat eten en er dan weer tegenaan. Ik kwam even verder in Lozer, Zevergem, mij onbekende dorpjes, maar wel een heel mooie omgeving, in Semmerzake besloot ik rechtsom te maken en in Noordelijke richting verder mijn streep door het landschap te trekken. De bedoeling was richting Zeeuws Vlaanderen te rijden en dan met wind in het gat naar Brugge, maar zover geraakte ik niet, de wind was me te snel de baas, in Eeklo sloeg ik linksaf richting Brugge, wind schuin op kop en de man met het hamerke was niet ver af. Toch hield ik een mooi tempo aan en kwam moe maar tevreden thuis, 187km is toch een serieuze afstand.
Zondag rond 08u30 met Ides, Franky en Paul. De benen voelden niet goed aan, ik had er geen goed aan gedaan om op zaterdag een lekkere bak friet te eten. Er stond verse pasta klaar, die liet ik staan en at te vettig. Mijn benen voelden zwaar aan, na 70km was het al op de tanden bijten, niet te geloven, ik moest mijn kompanen aanmanen om het wat rustiger aan te doen. Via Damme, Oostkerke, Dudzele, Blankenberge, door de Uitkerkse polders richting De Haan, Bredene, Oostende naar Oudenburg. Daar volgden we de Plassendaelse vaart tot in Gistel. Tot hier draaide het vlotjes, maar de benen verzuurden, ik nam niet meer over en liet mijn frisse ploegmaats het werk doen. In Aartrijke reden we richting Wijnendaele, daar moest ik er even af, maar dronk dan voldoende en kwam er weer door. Via Zedelgem, Snellegem reden we naar " de Vriendschap in Sint-Andries om onze tocht af te sluiten met een lekkere trappist, niet echt goed voor de conditie, maar hij smaakte daarom niet minder. 108km op de teller en een totaal van 294km in het weekend. ( 29/04/2013)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron