maandag 1 april 2013

Een tochtje door de Polders, wind, wind, wind ...

Deze namiddag terug de fiets op, de knie werkte nog serieus tegen tijdens het stappen, maar daar konden we geen rekening mee houden er moest getraind worden. De 1000 km is dicht bij aan het komen, er mag nu niet meer afgeweken worden van het trainingsprogramma. Tegen de wind in richting Damme, Moerkerke, Middelburg, ..... klein trappend, hoge trapfrequentie, zo kwamen we in ons tempo, de wind kwam van ver en blies hevig, maar na een eindje vond ik het niet meer erg, het zonnetje scheen, het was eens niet echt koud, alhoewel dat het maar 5 graden was. Er waren weinig fietsers op pad, weinig volk zelfs, aan km 25 keerde ik terug, nu was het heerlijk, de grote molen werd bovengehaald, de 40 km/h werd overschreden, echter niet voor lang, wat reserves inbouwen is altijd goed, je weet nooit wat er komt, terug naar Brugge dus, via het kanaal tot in Varsenare, het kanaal over en teruggekeerd tegen wind richting Meetkerke en dan terug via landelijke wegen naar Blankenberge, eindpunt voor vandaag. De wind waaide fel, heel fel, het was beuken, trappen, zonder ver vooruit te kijken, stoempen ...  via Zuienkerke, deze keer had ik weinig aandacht voor de omgeving, het gemiddelde daalde met de kilometer, geen erg, na 77 km bereikte ik Blankenberge, niet uitgeput, maar het zat wel in de benen. Een goeie douche doet altijd deugd, en wonder boven wonder, de knie was er beter op geworden, geen last tijdens het fietsen, doorzetten is het beste middel !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron