dinsdag 17 juli 2012

Dag 1: Brugge - Ossendrecht : 139 Km

Na een goede nachtrust om 07u00 opgestaan, goed uitgerust voor onze vijf-daagse trektocht doorheen België en een stukje van de Nederlandse provincie, Noord-Brabant. Na een goed ontbijt de rest van mijn spullen gepakt en rond 08u waren we reeds onderweg. De hemel zag er redelijk uit, zou het meevallen vandaag, zo te zien wel. Het ging vlot over Maldegem - Eeklo, de wind zat netjes in de rug, het was heerlijk fietsen.Via Lembeke, Oosteeklo naar Zelzate, het was intussen goed beginnen regenen en het zou voor de rest van de dag niet meer ophouden, maar ja natter dan nat kan niet hé! Ik heb een goeie regenjas, geen kou geleden, dus viel het nog mee. Ik heb er toch van genoten. Rond klein Sinaai een onverharde weg genomen, het zag er redelijk uit, maar het bleef niet zo,


 naar een tweetal km werd de weg slechter en slechter. Ik heb op mijn mountainbike-ervaring beroep moeten doen en uiteindelijk laatste honderden meter te voet gestapt. Ik laat de onverharde wegen links liggen in het vervolg. s' Middags gestopt in St.Niklaas, op de grote markt een spaghetti verorberd en mijn tijd genomen. Terug op de fiets verder gereden, daar kwam ik een heel mooi klein dorp tegen, Basel, zag er heel schoon uit, maar lag er nu wel wat triest bij. Iets verder dan de Schelde overgestoken met het veerpont naar Hemiksem, zo kon ik nog effen schuilen. Via een deel randgemeenten van Antwerpen kwam ik rond 19u00 in Putte en daar de grens over en toen was ik heel tevreden dat ik het bordje Ossendrecht zag staan.



 Uiteindelijk 139km gefietst, het was genoeg geweest voor dag 1. Ik logeerde de eerste avond in Hotel Dekkers, ik had er een klein retro-kamertje, wc en douche op de gang, dit is op deze tocht van ondergeschikt belang, iemand die rondtrekt verkiest niet de grote luxe. Het bleef pijpenstelen regenen, ik besloot dan maar in het hotel te blijven voor het avondmaal, nadien zocht ik mijn kamer op en schreef wat op mijn blog, hier had ik internettoegang.


De route van dag 1 kan je downloaden via volgende link :




1 opmerking:

  1. Hey Ronald, goed begonnen is half gewonnen. En 139 km is meer dan goed begonnen. Geniet van je tocht en hopelijk zijn de weergoden je vanaf heden wat beter gezind. Veel succes, Gary & Dorine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron