dinsdag 17 juli 2012

Dag 2 : Ossendrecht - Arendonk 104 km


 De benen voelden goed aan deze morgen, wel wat algemene moeiheid, maar dat ging redelijk vlug over éénmaal ik op de fiets zat, na al die tijd kent een mens zijn lichaam. Vooraleer te vertrekken deze morgen vlug eens buienradar geraadpleegd, na 10u30 zag het er redelijk uit. Dan nog effen gewacht vooraleer te vertrekken, zo moesten we niet gans de dag in een nat pak rondrijden. na nog vlug een foto te hebben genomen van Hotel Dekkers vertrokken richting Huibergen, Essen,

 een heel mooie bosrijke streek, prachtig fietsen en na een half-uur kwamen zowaar de eerste zonnestralen te voorschijn, super hé! De wind zat me weer goed mee, maar toch hield ik het tempo laag, kwestie van meer te genieten een wat van de omgeving opnemen.
Via landelijke wegen



 ging het vlot vooruit, toch besloot ik even mijn vooropgestelde route te verlaten om Zundert



aan te snijden, de maag begon te knorren en zo zochten we een terrasje om iets te eten. Al vlug vond ik iets, vanwaar ik ook mijn fiets in de gaten kon houden. en bordje hier WIFI viel me op en het was het moment om nog iets neer te pennen. Vandaag nog maar 35km op de teller, ik zie wel waar ik uit kom, straks even bellen voor een slaapplaats deze avond, dat maakt het nog meer avontuurlijk. Bij  de zaak de Roskam at ik een broodje kroket en een broodje zalm-kaas, voor één keer vergezeld van een Westmalle tripel, normaal nooit geen alcohol, maar dit is een andere manier van fietsen.. Na nog een sterk kopje koffie, cafeïne is een goed stimuleermiddel , konden we er weer tegen en onze weg vervolgen. Ik heb heel wat foto's genomen, die plaats ik hier later wanneer ik mijn blog wat aanvul en herwerk.Na een goed middagmaal te hebben genuttigd in Zundert reden we verder richting Chaam. Wat motregen kon ons niet meer deren, we trapten er stevig tegenaan. Echt een heel mooie omgeving om te fietsen, veel bossen, rustige wegen,




goeie fietspaden, hier komen we terug. Via Chaam, ( bekend van het natourcriterium de acht van Chaam ) ook een heel bosrijk gebied kwamen we in Alphen aan. de spieren begonnen wat pijn te doen, de wind was nu en dan heftig in het nadeel, een stop zal wel weer wonderen doen. In een fietsvriendeijke kroeg hielden we halt, deze maal geen tripelke maar een gewone spa bruis, de zin daarnet in een tripel was groot, maar de uitwerking er van was veel minder. We zijn hier al de ganse tijd aan het flirten met de Belgische grens,

 de Antwerpse kempen en Nood-Brabant, het grote verschil is de fietspaden. We begonnen stilaan uit te zien naar een slaapplaats. Baarle Hertog en Baarle Nassau reden we nog op een goed tempo voorbij, stilaan komen we weer in de buurt van de 100km, we blijven ons parcours volgen. In de buurt van de grens komen we een pension-logeer-boerderij tegen, voor een deftige prijs kunnen we er slapen, een basic kamertje, maar een verkwikkende douche en een klein dutje doen wonderen. We denken al aan de terugtocht, als de wind niet gaat vallen zal het heel zwaar worden, vandaag hebben we er 104km opzitten , meestal met de wind in het voordeel, maar eens moeten we terugdraaien, we stellen het zolang mogelijk uit, we genieten en komen tot rust. Dat er nog heel wat regen op komst is, maakt ons niet pissig, we passen het tempo wel aan, en we maken er ons niet druk in, zo gaat het veel beter. De route kan je terugvinden op onderstaande link. Het aantal kilometers komt niet altijd exact overeen daar iedere gepubliceerde route max. 500 punten telt. De route's worden gefilterd vooraleer ze te plaatsen.

http://www.routeyou.com/route/view/498176/fietsroute-ossendrecht-arendonkdag2.nl

3 opmerkingen:

  1. Geniet vooral van je fietstocht en we duimen dat de weergoden je beter gezind zijn dan gisteren !
    Schitterende prestatie gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. twee Brugse meiskes17 juli 2012 om 05:54

    t'is hier stil in huis zonder jou !
    we missen je nu al
    en de flesjes Westmalle begrijpen het niet waarom ze blijven staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Ronald,
    supergoed bezig. Trap per trap bereik je je doel! Veel moed en geniet ervan!
    Geert Desmedt

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron