maandag 23 juli 2012

Een weekje met de trekfiets levert superbenen op

Ondanks een heel druk, bourgondisch weekend, met uitgebreide diners, rijkelijk overgoten door een goeie witte wijn had we vandaag superbenen, ik trapte in de boter, ik had het niet verwacht.
Na twee dagen de fiets opzij te laten staan, vandaag in de vooravond een rustige rit gereden met Franky. Via de Diksmuidse Heirweg richting Beisbroek en dan verder richting Zedelgem, er was weinig wind vandaag, hij blies lichtjes in het nadeel, maar eigenlijk het spreken niet waard. Verder passeerden we het Kasteel 'D Aertrycke en reden we via de Zeeweg door Bekegem, Roksem en Westende naar Gistel, ik moest geen trap teveel doen, het ging supergoed. De overgang van een zware trekfiets, bovendien nog geladen met ong. 15kg bagage naar een lichte carbonnen koersfiets
is niet te beschrijven, de loop zat er van het begin in, het was echt prettig fietsen, ook het weer was eens van de partij, een aangenaam  temperatuurke, de zon was er, ideaal om er een leuke fietstocht van te maken. Via de Plassendaelsche Vaart ging het richting Oudenburg, het verste punt op de route.
Via het centrum van Oudenburg reden we dan terug naar de Zeeweg, die we nu in de andere richting afreden. Het tempo ging vlotjes naar een 27km/h, tussen Eernegem en Aartrijke was het effen lastig, maar ik moest niet recht op de trappers om mijn tempo aan te houden. Er werd weinig gepraat, maar toch vonden we het een fijne tocht, de volgende keer zal ik een groot deel van mijn stem terughebben, het zal weer leuker zijn om in groep te fietsen of met een vriend. Ik zie er al naar uit. Vanuit Aartrijke ging het terug naar Zedelgem en dan op een drafje terug naar huis. 60 km op de teller, mooi weer, goeie benen, een heel tevreden gevoel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron