donderdag 10 mei 2012

Op verkenning in de Westhoek

Volgende zaterdag staat de Belcantour op de agenda, de eerste afspraak van het voor mij prille seizoen. Sedert gisteren kon je de verschillende trajecten downloaden via de website van de organiserende club, na het raadplegen van de profielen van de verschillende afstanden is het duidelijk dat het de 60 km worden. Die afstand lag eigenlijk al zo goed als vast. Aanstaande zaterdag zullen Franky en Dominique mij vergezellen, veel zullen ze me niet uit de wind moeten zetten, want er zitten weinig vlakke stukken in, het zal er op aankomen een goed tempo te zoeken dat kan volgehouden worden. Hier zullen de extra kilo's, die op het vlakke minder nadeel berokkenen,doorwegen. Vandaag de route op GPS gezet en op verkenning vertrokken. Het was een warme dag, eerder zwoel, met nu en dan regen. Vertrokken vanuit Westouter centrum richting Reningelst, daar de Casselstraat genomen richting Boeschepe, met onder meer de Vert Mont, de Kokereelberg en Boeschepeberg. De smalle wegen lagen er slecht bij, veel putten, modder en mede door het slechte weer was het gevaarlijk fietsen. Toen ze de hemelsluizen helemaal opendraaiden hield ik het voor bekeken. In Berthen verliet ik de route, nam er nog de Zwarte berg bij en keerde dan doorweekt terug naar Westouter. Een warme douche deed deugd, het zal pittig worden zaterdag, gelukkig voorspellen ze droog weer. Ik fietste uiteindelijk maar 25km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron