dinsdag 18 september 2012

De goede vorm komt er aan

Deze morgen even naar Valkenburg gereden ( met de auto voor alle duidelijkheid ), het was er nog redelijk rustig, vandaag waren de Dame's aan de beurt voor de discipline tijdrijden. We hebben er even de sfeer opgesnoven, Valkenburg is in de ban van het wielrennen, meer daar over in ander bericht. Het werkte wel degelijk aanstekelijk, toen we rond 16u00 in het vakantiepark aankwamen had ik zin in een ritje met de fiets. In de omgeving hier is het vlak, hier en daar wat vals plat, maar niet echt noemenswaardig. Ik starte zoals gewoonlijk tegen wind, de bedoeling was ong. 50 km te fietsen. Ik voelde direct dat de benen goed waren, ik dreef direct het tempo op en met een snelheid van ong. 26 km/h ging ik er tegenaan. Het ging super, ik kon zelfs een tandje bijsteken en dat tegen wind, via Montfort, Maasbracht, Ittevoort reed ik tot in Neeritter, daar op het keerpunt had ik een gemiddelde van 25,2, daar was ik best tevreden mee. Ik besloot dezelfde weg terug te nemen, met de wind meestal  zijdelings en nu en dan vol in de rug ging het vlot, ik schakelde vooraan over naar het buitenblad, heerlijk zo'n versnelling ronddraaien. Er kwam geen verval, ik kon het tempo aanhouden, tevreden kwam ik dan na zo'n 51 km aan in het park, met een gemiddelde van 27,8, de vorm komt er aan !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron