maandag 3 september 2012

Decathlon Classic Leuven, een super organisatie

Toen Franky me vroeg als ik zin had om deel te nemen aan de Decathlon Classic te Leuven was ik direct akkoord, we besloten de 100 km te rijden, op een rustig tempo ! Op zaterdag 25 augustus was het vroeg dag, om 06u15 uit de veren, alles stond reeds klaar, een klein ontbijt en om stipt 07u00 stond Franky voor de deur. Ik moest nog even wakker worden, maar tijdens de rit naar Leuven lukte het wonderwel. Ze gaven file's op de binnenring, dwars door Brussel was de optie, na een ommetje vonden we de startplaats aan de sporthal van de K.U.L. Het ophalen van het startbordje ging vlug, en we konden dra starten. Leuk om eens in een andere omgeving te fietsen, onbekende wegen, korte hellingen, tof parcours maar pittig. De eerste helling Pellenberg kwam er al vlug aan gevolgd door de Grotendries, deze waren nog gemakkelijk te verteren, we hielden het tempo rustig en genoten er van. De Kerkstraat en de Wijndries volgden, met respectievelijk maximum percentages van 13,5% en 14% werd het serieus lastig, ik schakelde naar mijn kleinste versnelling, moest Franky laten gaan, maar besloot om niks te forceren, het was nog een eindje fietsen en doseren is belangrijk dan. We kregen in totaal 13 hellingen aangekondigde hellingen voor de voeten, maar daarnaast waren er zeker nog evenveel andere molshopen die de kuiten pijn deden ! Twee goeie bevoorradingen waren meer dan welkom, wat energie opgedaan en we konden weer verder. 1 km voor het einde stopten we aan een terrasje, op aangeven van Franky, die vorig jaar als eens aan de start kwam en zei dat er aan de aankomst niet zoveel te beleven viel. Na twee goeie streekbiertjes reden we euforisch en tevreden de 101 km uit. S'Avonds werd er nog eens rustig over nagekaart tijdens een fijn etentje met de vrouwen er deze keer bij. Volgend jaar zijn we weer van de partij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron