zaterdag 29 september 2012

Vroeg uit de veren voor een stevige oefenrit

De vakantie zit er bijna op, vandaag vroeg ( voor mijn normen ) uit de veren voor een oefenritje, richting Westhoek. Op de kalender van Go Cycling gezien dat er in Koekelare een rit werd georganiseerd voor wielertoeristen, toevallig vond ik op de site van www.routeyou.com als de Gps-track. Het dichtste punt was Jabbeke, zo'n 12 km van bij mij vandaan. Ik besloot de fiets te nemen en van thuis uit te vertrekken. Rond 08u00 de baan op, het was heel fris, ondanks de dubbele trui besloot ik al vlug mijn mouwloos regenjasje aan te trekken, de wind blaasde redelijk uit het noord-westen.
Ik voelde na 5 km dat het niet echt een superdag zou worden, na een nochtans goeie nachtrust voelde ik me wat futloos ! Via Jabbeke kwam ik op het traject, gelukkig kreeg ik de wind nu al schuin op kop, zodat ik na het keerpunt kon profiteren van de wind. Het ging verder richting westen en na Zerkegem, Bekegem, Eernegem kwam ik in Koekelare, ik vond de inschrijving niet direct en was Koekelare buiten vooraleer ik het besefte, zin om terug te keren had ik niet en werd voor één keer zwartrijder. Mijn Gps zond me verder via kleine wegen richting Zarren-Werken, Klerken alwaar ik mocht genieten van de kasseien van de Steenstraat, één van de slechtere stroken in West-Vlaanderen. Ik haalde er te weinig snelheid en voelde pijn over mijn hele lichaam. Toch ging we door en probeerde ik weer op tempo te komen. Jonkershove, Merkem, Noordschote kreeg ik op mijn weg en dan draaide het parcours noordwaarts, de wind zat me nu vlak in het gezicht, Nieuwkapelle passeerde ik nog maar in Oudekapelle besloot ik het traject te verlaten, ik had ongeveer 60 km op de teller. Ik probeerde zoveel mogelijk van de wind te profiteren en in rechte lijn naar Brugge terug te fietsen, de courage ontbrak me om het ganse traject af te rijden. Via Jonkershove, Handzame, Kortemark kwam ik in Torhout aan, ik kneep er de remmen dicht aan een tankstation, wat extra voeding en een Ice-Thea brachten me weer op krachten en zo kon ik mijn weg verder inkorten om na ong 4,5 uur het thuisfront te bereiken. Uiteindelijk had ik 111 km op de teller en toch nog buiten alle verwachtingen een gemiddelde van 24,5 km/h, maar ik was wel goed leeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron