maandag 3 september 2012

De Rene Martens Memorial te Wingene

Zaterdagmorgen, vroeg uit de veren, op " Go Cycling " gelezen dat vandaag in Wingene ( mijn geboortedorp ) trouwens de Memorial Rene Martens doorging. Leuk eens een ander parcours onder de wielen te krijgen. Het was pas 07u15 en ik zat reeds op de fiets, ongehoord, ik reed op een rustig tempo naar Wingene, alwaar ik efkes moest zoeken naar de Sporthal " De Verrekijker ", éénmaal ingeschreven vatte ik de 100 km aan, via de bepijlde omloop reed ik richting Ruiselede, Kruiskerke langs rustige wegen, veel wielertoeristen kwam ik niet tegen. Plots haalden er twee van iets oudere leeftijd me bij, ik liet hen rijden. Maar hun tempo lag net iets hoger dan het mijne, na een paar kilometer verdapperde ik en haalde ze bij, ik dacht met drie rustig ronddraaien, dat zou fijn zijn. We reden via Aalter naar het kanaal en reden het kanaal af tot in Steenbrugge, die weg ken ik op mijn duim en ik was dan ook serieus ontgoocheld weer gekende wegen te moeten volgen. De twee kwamen niet meer uit mijn wiel en het lukte me niet ze los te rijden. In Moerbrugge hield ik halt voor op het gemak iets te eten. Toen ik weer op de fiets zat zag ik dat de bevoorrading iets verder was, nog even gestopt. De fut was er uit en op een rustig tempo reed ik verder, éénmaal in Brugge gaf ik er de brui aan en reed rustig naar huis, niet mijn gewoonte, maar ik kon het even niet meer opbrengen, een 60km op de teller, niet echt zoals ik van plan was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor mijn blog te bezoeken en er een reactie achter te laten, vriendelijke groeten, Ron